Wednesday, October 26, 2011

JEJU ISLAND, SOUTH KOREA

Satu hari perjalanan memang sangat memenatkan tambahan pula travel dgn anak-anak..kami bergerak dari rumah pukul 7:30 pagi dgn teksi, kemudian naik bas ke  chubu airport, perjalanan ke airport mengambil masa 2 jam dari hammatsu. bila sampai airport dah 10:50am, naik ke international check in, tgk kaunter dah buka so beratur untuk check in dulu...dah siap check in, masing2 dah lapar, naik tingkat 4 untuk lunch sbb masing2 dah lapar.. abah haikal nak makan unagi (belut) tapi takut anak2 tak makan nanti so kami masuk kedai tempura..sayang betul rasa tak makan tempura tu sbb udangnya besar2...saya cuma makan udon saje sbb rasa tak selesa perut dan kepala...bila makan udang tempura rasa nak termuntah...suamilah kena habiskan udang yang banyak tu...

dah kenyang, terus masuk dalam tunggu flight....disebabkan set 3-3 so saya kena duduk tgh2 antara haikal n hakim sementara suami di baris yg sama cuma dipisahkan dgn lorong utk org berjalan....selepas 2 jam kami tiba di gimpo aairport..berbaris panjang untuk imigresen, ambil luggage dan kemudian ambil shuttle bus airport ke domestic terminal..

di domestic terminal, gimpo airport

adik hakim dah keletihan...

south korea

adik hakim terkagum dgn bunga2...

sampai di sana, anak-anak dah bising lapar..bagilah makan makanan ringan yang kami bawa dari sini....dah bagi anak-anak makan, kami pun check in ke jeju..flight ke jeju 6:10 pm, so sampai jeju dalam pukul 7:10 pm..dah gelap dah...ambil limousine bus ke seogwipo, dari airport ke ICC jeju dalam 11600 won untuk 2 dewasa dan 2 kanak2..(dewasa =3900 won, kanak2= 1900 won)..sampai ICC jeju dalam pukul 9:00 pm, dah tutup ICC dan tak ada pun shuttle bus hotel...uwaaaa..rasa nak menagis, tp alhamdulillah ada 2 org korea yg sudi tolong kami...

booking hotel 4 bintang tapi servis dan keadaan hotel x macam 4 star pun...kalau ikutkan harga dekat website dia, dkt 220000 won semalaman, tapi desebabkan booking melalui conference so dapatlah 90000 won semalaman.